Ce se intampla in timpul vulcanizarii?

Ce se intampla in timpul vulcanizarii?

In starea sa naturala, cauciucul are proprietati plastice, ceea ce inseamna ca materialul poate fi adus in orice forma prin actiunea fortei, pe care o retine apoi. Prin procesul de vulcanizare, cauciucul este transformat dintr-un plastic intr-o stare elastica. Vulcanizarea rotilor se va face doar intr-un service roti iar daca ai reparat anvelopele pe loc cu un kit special, iti recomandam sa mergi la primul service pentru a verifica anvelopele.

Cum functioneaza vulcanizarea?

Cea mai veche si comuna metoda de fabricare a cauciucului este vulcanizarea cu sulf. Aici, cauciucul brut este incalzit la 120 ° C pana la 160 ° C impreuna cu sulf si catalizatori speciali. Temperaturile ridicate determina legarea incrucisata a moleculelor. Moleculele de cauciuc cu lant lung sunt rupte si conectate prin punti de sulf. In functie de cat timp este vulcanizat si de cat de mult sulf este utilizat, cu atat cauciucul este mai greu dupa aceea.

In loc de sulf, vulcanizarea poate fi efectuata si cu peroxizi, oxizi metalici si radiatii de mare energie. Pe masura ce plasticul imbatraneste, podurile de sulf, care sunt responsabile de elasticitatea acestuia, sunt inlocuite de punti de oxigen si materialul devine poros si fragil. Daca apelezi la o vulcanizare mobila vei obtine cele mai bune rezultate pentru ca nu trebuie sa depui niciun efort pentru ca anvelopele tale sa ajunga din nou in stare buna. In cazul in care specialistii din vulcanizare iti spun ca anvelopele tale nu mai pot fi salvate, iti recomandam sa ii crezi pe cuvant pentru ca in mod sigur stiu ce spun si, mai devreme decat te astepti, vei avea din nou nevoie de servicii de vulcanizare.

Vulcanizarea anvelopelor face parte din fiecare reparatie

Agentul folosit pentru a acoperi orificiul trebuie inca conectat ferm la anvelopa reala. In plus fata de dopul de cauciuc, care umple efectiv gaura, se adauga un agent de vulcanizare, care este incalzit. Acest lucru face ca dopul de cauciuc sa se lipeasca de cauciucul anvelopei reale. Acest proces se numeste: vulcanizarea anvelopei. Acest lucru trebuie facut cu fiecare reparare corecta a anvelopelor. Aceasta este singura modalitate de a va asigura ca dopul de cauciuc sta  in gaura si este strans. Vulcanizarea impiedica anvelopa sa mai piarda aer. Cu toate acestea, nu orice anvelopa poate fi vulcanizata. De exemplu, cu anvelopele de mare viteza, riscul de deteriorare este mult prea mare atunci cand gaurile sunt reparate. Chiar si anvelopele simple nu pot fi vulcanizate intotdeauna – daca gaura este prea mare, in general nu, si daca a existat prea multa deteriorare a carcasei din cauza pierderii de aer, nici una. Mecanicii care vulcanizeaza anvelopele pot evalua de obicei acest lucru si apoi recomanda sa cumpere unul nou.

In cazul in care conduci un camion sau un tir, poti apela oricand la vulcanizare camioane non stop Brasov pentru a obtine serviciile potrivite pentru tine, cu ajutorul instalatiilor perfect adaptate masinilor grele. Doar asa ai garantia ca vei conduce in conditii optime pe toata durata calatoriei pe care trebuie sa o faci.