Întrebări și răspunsuri utile despre anvelopele de iarnă  

Întrebări și răspunsuri utile despre anvelopele de iarnă   

Deja te gândești să cumperi anvelope de iarna, însă poate ai câteva dileme și întrebări care te frământă. Iată câteva răspunsuri la îndemâna ta:

Cum recunoști o anvelopa de iarnă?

Anvelopele marcate „M + S” (Noroi- Mod și Zăpadă- Snow) nu sunt anvelope de iarnă dintr-un punct de vedere pur de reglementare. Indică doar că modelul de rulare este specific, dar nu este asociat cu un test de performanță obligatoriu. Această marcare generică se găsește acum pe anvelopele originale ale multor SUV-uri vândute în întreaga lume, inclusiv în țările în care nu există niciodată zăpadă.

Întrebări și răspunsuri utile despre anvelopele de iarnă   

Marcajul 3PMSF (3 Peak Mountain Snow Flake) ilustrat de un munte de 3 vârfuri care conține un fulg de zăpadă indică faptul că anvelopele au fost aprobate printr-un test standardizat. Acest marcaj garantează un nivel adecvat de performanță în condițiile de iarnă și reglementat (Regulamentul nr. 661/2009 al Uniunii Europene). Acesta este astăzi logo-ul oficial pentru o anvelopă de iarnă. Doar pneurile cu marcaje 3PMSF ar trebui considerate cauciucuri eficiente iarnă.

Care sunt avantajele anvelopelor de iarnă?

Potrivit Michelin, anvelopele de iarnă la 5 ° C și 80 km / h frânează cu 4 m mai puțin decât anvelopele de vară pe drumurile umede. Pe un drum cu zăpadă, la –5 ° și 50 km / h, la 30 de metri. Trebuie amintit că în timpul iernii, 9 din 10 accidente au loc pe carosabile uscate sau ude și 1 din 10 pe carosabile înghețate sau acoperite cu zăpadă. Oricare ar fi condițiile meteorologice și tipul de drum, pe vreme rece, o anvelopă de iarnă oferă în mod sistematic siguranță suplimentară.

Anvelopele de iarnă au un impact asupra mediului?

Pentru a topi suprafețele acoperite cu gheață sau a împiedica formarea acesteia, administratorii drumurilor utilizează materiale antiderapante în aplicarea efectivă sau preventivă. Cel mai utilizat degivrant este clorura de sodiu, cu alte cuvinte sarea, este economică și eficientă, scade punctul de îngheț al apei la -8 ° C.

În funcție de severitatea iernii, între 800.000 și 1.500.000 de tone de sare sunt răspândite și ajung în mediul înconjurător, perturbând ecosistemele terestre și acvatice. Generalizarea anvelopelor de vara va contribui la reducerea utilizării acestui produs și a operațiunilor costisitoare și poluante necesare răspândirii acestuia.

Întrebări și răspunsuri utile despre anvelopele de iarnă   

Ce presiune în anvelope e bine să utilizezi la anvelopele de iarnă?

Frigul reduce presiunea aerului în anvelope (0,1 bar la fiecare10 °) și trebuie verificată presiunea. Chiar și această scădere a presiunii trebuie să fie anticipată prin umflarea excesivă cu 0,2 bar.

Anvelopele de iarnă sunt mai scumpe că cele de vara?

Logic, da. Anvelopele de iarnă folosesc materiale mai sofisticate și componente mai scumpe. Pe plan industrial, matrițele anvelopelor de iarnă sunt mult mai complexe decât cele pentru anvelopele de vară. La aceleași calități, diferențele de preț sunt cuprinse între 10 și 20% în funcție de marcă.

Este posibil să folosești doar două anvelope de iarnă?

Dacă un vehicul cu puntea din față (tracțiune) este prevăzut cu anvelope de iarnă în față, acesta va fi dezechilibrat în spate și va prezența riscuri la frânare. Dacă un vehicul cu tracțiune pe spate are doar două anvelope de iarnă pe spate, acesta poate prezența risc la viraje. Indiferent dacă este vorba de anvelope de iarnă sau de 4 anotimpuri, este esențial să folosești 4 anvelope la fel, pentru a garanta o aderență optimă în curbe și stabilitate la frânare.